Den digitalfientliga företagaren

För den digitalfientliga företagaren finns fortfarande hopp även om alla har allt att vinna på att behärska de digitala verktyg som står till buds och de appar och digitala landvinningar som ständigt utvecklas. Mitt i de snabba förändringarnas tid ropar människan på lugn och ro. Där finns en nisch för kreativa företagare som kan erbjuda just detta lugn. Det kan kategoriseras under turism och upplevelse industri men kan även räknas in under miljö och hållbarhet.

Det finns många möjligheter att leva så som man gjorde ”förr i tiden” vilket öppnat upp möjligheten för näringslivet i de mer isolerade och avskilda delarna av landet. Holländarna gillar att köra bil efter grusvägarna och att sova i timmerstugor utan elektricitet. Kan man erbjuda den typen av miljö så är man en vinnare. Att bygga hotellrum i träden har bevisat att ingen ide är för galen.

Dock har man allt att vinna på att lära sig navigera online för när man väl gjort det kommer man att upptäcka att för den som har ideer är egentligen ingenting omöjligt när man behärskar de digitala verktygen.